Hello Brisbane! - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu Hello Brisbane! - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu

Hello Brisbane!

Blijf op de hoogte en volg Willeke

27 Februari 2015 | Nederland, Terneuzen

Het was eigenlijk mijn bedoeling om deze blog gisteravond (zondag) al online te zetten maar waarbenjij.nu werkte niet echt meer, dus een dagje later. Heb vandaag weer vanalles meegmaakt dus heb onderaan een alineatje toegevoegd 

Update 2: Waarbenjij.nu werkte weer niet mee (of mijn internet), anyway dit is dus de blog die ik afgelopen zondag/maandag (ligt er een beetje aan in welke tijdzone je zit ;-)) geschreven heb. Een blog met mijn avonturen van afgelopen week (o.a. een tripje naar Byron Bay!) volgt nog!

Ben ik weer met een blogje! Jep, best wel snel na mijn vorige blog maar dat vinden jullie vast niet erg toch. Ik weet uit ervaring dat ik in de loop der tijd steeds minder zal gaan bloggen want er komt natuurlijk een moment dat het leven hier ‘normaal’ wordt en ik niet elke dag ‘spannende’ dingen meer mee maak, maar dat is voorlopig nog niet zo dus here we go! Het is hier nu zondagavond en morgen is echt het begin van de oriëntatieweek. Ik ga proberen dit kort en bondig te houden (zou ik na 2,5 jaar FHJ toch moeten kunnen?) zodat ik op een beetje een redelijke tijd naar bed kan. Ben namelijk van plan om morgen voordat we een verplichte bijeenkomst hebben even de sportschool in te duiken. Rond een uurtje of 8, ben benieuwd of dat wat gaat worden ;-)

Anyway ik heb het de afgelopen dagen heel erg naar mijn zin gehad hier, al best veel leuke mensen ontmoet en de omgeving verkend. Gisteren zijn de laatste studenten ingetrokken in ons appartementje hier, dus nu zijn we met zijn 7’en. Vier meiden en drie jongens. De twee nieuwe huisgenootjes zijn twee meiden uit Australië. Allebei eerstejaars studenten, dus 18 en 19. Jep voel me heel oud hier ;-) Nee grapje natuurlijk, ik weet dat veel mensen mij ook 18 (of zelfs) jonger schatten dus pas er helemaal tussen. Lijken me hele gezellige meiden. Volgens mij is onze hele flat wel gezellig . Iedereen is altijd wel in voor een praatje en lekker sociaal dus dat is top.

Er is maar één ding me tegengevallen deze eerste week in Australië: het weer! Wat verwacht je als je naar Australië verhuist: zon, zee en strand, toch? Ik wel in ieder geval. Nou, niet dus. Er gingen cyclonen (tropische stormen) over Queensland. Best wel eng eigenlijk. Ik hoorde dat het zelfs in Nederland op het nieuws was. Gelukkig is de storm niet echt over Brisbane gekomen en was het vooral veel regen. Heel erg veel regen. Vrijdag ben ik dan ook vooral binnen gebleven. Live updates gevolgd op het lokale nieuws over de storm. Maargoed viel uiteindelijk dus mee hier. Ben overdag alleen even op en neer gegaan naar het postkantoor op de campus en kwam al zeiknat thuis. Niet oké.

Vrijdagavond was wel superleuk. Heb eerst wat hier thuis rondgehangen met mijn Zweedse huisgenootje en een vriend van haar en daarna zijn we naar wat mensen in de flat hiernaast geweest. Daar zit ook een Zweeds meisje en die was typische Zweedse kaneelbroodjes aan het bakken. Superlekker! En was gewoon een hele gezellige avond met leuke mensen. En heel toevallig, dat Zweedse meisje had ook een jaar high school in Amerika gedaan (wel al jaren terug, in 2007 geloof ik) dus dat was heel leuk om met haar over te praten.

Zaterdag nog steeds volle bak regen dus ben ik maar weer eens naar de mall gegaan met Elise, Franse meisje. Weer flink wat inkopen gedaan, nog wat dingen die we nodig hadden en boodschapjes bij de Aldi (de redder in nood in het dure Australië). Op dat moment vonden we het heel jammer dat we geen auto hebben want met tig tassen in de bus terug naar huis is niet echt leuk. Vooral niet als je de verkeerde bus terug neemt. Ach, beginnersproblemen. Ik kon er wel om lachen, Elise iets minder. Ook nog in wat andere winkels gekeken. De kledingwinkels hier zijn totaal anders dan in Nederland (en Amerika) maar wel heel erg leuk. Oh en er is frozen yogurt dus ik ben blij.

Zaterdag was de dag dat alle Australische studenten hierheen kwamen en ook het begin van de oriëntatieweek. Ik doe niet echt mee aan de oriëntatieweek die vanuit de colleges (zegmaar voor de mensen die op campus wonen) georganiseerd wordt. Kost 200 dollar en ik ben er woensdag tot en met vrijdag niet dus beetje zonde. Plus je kan voor de feestjes ook losse tickets kopen, dus dat ga ik natuurlijk wel doen. Wil mijn eerste Australische studentenfeestje niet missen. Het thema is Superhero en het is dinsdagavond,dus als iemand nog tips heeft voor een awesome outfit, laat maar horen!

Oh en zaterdagavond was er nog een etentje en trivia avond waar ik heen ben geweest. Was wel oké. Vooral om weer nieuwe mensen te leren kennen, de trivia zelf was nogal saai. En van alle vragen kon ik er maar één beantwoorden. Een vraag over tennis (duh) (Wie won de Aussie open in 2014? Was de vraag ;-)). En toch heeft mijn team gewonnen, geen idee hoe dat kon.

En dan kom ik alweer aan vandaag. Vandaag was zo superleuk! Ik had al afgesproken om vanochtend te meeten met een meisje uit Duitsland (Kat) waar ik via Facebook contact mee had gehad en die hier gisteren was aangekomen. We zouden gewoon wat rondlopen over de campus want zij had nog niet veel ervan gezien dus ik zou haar een kleine tour geven (alsof ik de weg hier al wel ken, maar het gaat om het idee hè). Alleen ’s ochtends bleek het opeens supermooi weer te zijn dus leek het mijn een goed idee om een bus richting de stad te pakken en Brisbane te verkennen. Vond Kat ook een goed plan en dus zijn we op pad gegaan. We zijn eerst met de bus naar South Bank gegaan wat zonder twijfel het mooiste stuk van Brisbane is. Voor zover ik dat nu kan zeggen natuurlijk, er is nog veel meer te ontdekken. Je hebt zegmaar de binnenstad en daarom heen of daarnaast ligt de Brisbane River. Aan de andere kant daarvan heb je South Bank. Een superleuke plek om rond te lopen (of hard te lopen, fietsen) en te chillen. Er zijn ook restaurantjes enzo en kraampjes. En het beste is dat er een strand aan ligt. Geen écht strand, maar toch. Dus je kunt aan het strand ligggen (aan de rivier) en dan kijk je uit over de stad. Zo’n gave combi: strand + stad. Beter wordt het niet hoor. Daar ga ik dus zeker nog heel vaak terug naar toe. Echt, jullie moeten gewoon allemaal hierheen komen . Geef ik julllie wel een tour! Doen doen doen. Oke? Deal.

Voor foto’s, check mijn Facebook.
Na een stukje langs de rivier te hebben gelopen, zijn we de brug overgestoken en zo kom je in het centrum van Brisbane. Daarvan hebben we alleen een klein stukje gezien, een winkelstraat. Maar heel erg leuk! Even geluncht daar, smoothie gehaald (want warm hier!) en wat souveniertjes ingeslagen. Niet écht gewinkeld, dat komt nog een andere keer maar wel wat rondgekeken. Er is een Forever 21, dat is de enige winkel die ik herkende. Oh en we hebben gelunchd bij een mexicaans soort fast food tentje dat me heel erg aan Chipotle uit Amerika deed denken. En Chipotle was echt mijn favoriet! (Als in: ik zou geen moeite hebben met een hele week Chipotle achter elkaar). Toppie dus. Ook de smoothie was heel jummie (mag ook wel voor 6 dollar).

Daarna zijn we weer langzaam teruggelopen, nog wat gechilld bij South Bank en de bus weer terug naar de campus. Was nog wel even een challenge om de bus terug te vinden, echte locals zijn we nog niet. Maar hé het is gelukt, dat is het belangrijkste. Vanavond heb ik met Elise en Kat onze eerste home cooked meal op in Australië. Lekker simpele pasta, geen culinaire hoogstandjes hoor. En ik heb Tim Tam’s geprobeerd, is een chocolaatje van hier dat heel bekend is blijkbaar. Kat heeft al eerder een jaar in Aussie gewoond en zei dat ik dit moest proberen. En inderdaad heel lekker! Na het eten eigenljk nog de hele avond beetje gechilld met Kat (volledige naam is Katherine trouwens) hier en in de gemeenschappelijke ruimte in haar gebouw. Waar dus niks te beleven is, is een studieruimte. Beetje gefantaseerd over wat we kunnen doen in de paasvakantie. Dan hebben we een week vrij en die wil ik zeker wel benutten en een reisje maken. Melbourne staat hoog op het verlanglijstje en wordt door veel mensen aangeraden. Maar ook Sydney zou leuk zijn. We zullen zien, duurt nog even!

Ik merk dat het kort en bondig schrijven nog niet echt goed lukt hmm….

Zometeen duik ik mijn bedje in (het is bijna 11 uur) zodat ik fris en frutig ben voor morgen. Eerst ff sporten dus en dan is er een verplichte meeting ’s ochtends voor de exchange students met aansluitend een barbecue. En ’s middags/ ’s avonds ga ik denk ik mee op een tour door de stad maar daar moet ik me nog voor inschrijven dus is nog niet helemaal zeker. En dan woensdag dus naar Byron Bay! Fingers crossed voor mooi weer.
Maandag:
Nog even een kort stukje over vandaag want heb weer een superleuke dag gehad. Alle positieve verhalen over Australië kloppen het is hier gewoon helemaal top. Vanochtend was er een verplichte infobijeenkomst voor de study abroad en exchange studenten. Wel nuttig, maar verder niet zo boeiend. Daarna waren er wat spelletjes op de campus en konden we wat Australische dingen proeven (TimTam’s zijn lekker, Vegamite is heel ranzig). Eind van de middag ben ik meegegaan op een Twilight tour door Brisbane. Wat echt nog leuker was dan ik had verwacht. Weer leuke nieuwe mensen leren kennen, Australiërs en internationale studenten. We begonnen bij South Bank en zijn daarna de brug overgestoken en zijn toen met de ferry teruggegaan naar South Bank. Maar we hebben een heel rondje gemaakt met de Ferry van een uur ofzoiets. Was superleuk want vanaf het bootje had je een prachtig uitzicht over de stad. Met de zonsondergang en even later alle lichtjes over de skyscrapers was het echt best wel spectaculair. Heb veel foto’s gemaakt, die zet ik binnenkort als ik zin en tijd heb op Facebook. De tour liep nogal wat uit en we hadden inmiddels ook wel honger gekregen dus zijn we met een deel van de groep wat gaan eten bij een mexicaan in South Bank. South Bank is echt een heel leuk gebied qua restaurantjes enzo volgens mij. Had een burrito bowl die me heel erg aan Chipotle deed denken (ja alweer!) dus weer een topavond. Morgenavond is de Superhero party en ik ga daarvoor nog even naar de mall met Kat om een outfit te scoren, ben benieuwd!

Tot zover weer mijn avontuurtjes vanuit het verre Australië!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 23479

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Studeren in Australië

09 Augustus 2011 - 02 Juni 2012

High school

Landen bezocht: