Lots of love from Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu Lots of love from Australia - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu

Lots of love from Australia

Blijf op de hoogte en volg Willeke

26 Juni 2015 | Australië, Brisbane

‘22’ van Taylor Swift stond op repeat afgelopen woensdag want ik was jaaarig yay! Vorig jaar had ik het geluk om mijn verjaardag in Stockholm te mogen vieren en dit jaar natuurlijk hier in Brisbane. Ben benieuwd waar volgend jaar me heen brengt, vind het wel een prima traditie eigenlijk om mijn verjaardag op reis te vieren .

Heb een superleuke dag gehad met mijn vriendjes en vriendinnetjes hier in het mooie Australië. ’s Ochtends had ik nog wel even een tentamen dus mijn wekker ging helaas al om zes uur af. Tentamen duurde gelukkig niet al te lang en daarna ben ik met Mackenzie en Kat naar een pannenkoekenrestaurent geweest in Garden City voor een verjaardagsbrunch. Mmmm...geen slechte manier om mijn verjaardag af te trappen. Rest van de dag beetje gewinkeld in de mall want een dag niet gewinkeld, is een dag niet geleefd ;-) Eind van de middag weer richting huis gegaan om me klaar te maken voor de avond. Ben met een groep vriendinnen (en Jordan haha) gaan eten bij Vapiano in de stad. Heel lekker en gezellig en daarna voor het toetje natuurlijk naar mijn favoriete chocolate café/dessert bar hier: San Churros! Churros én een chocolate cheesecake, want je bent maar één keer per jaar jarig he. De dag afgesloten op de veranda bij Mackenzie thuis met een drankje. Was een topdag en had mijn 22e verjaardag op geen andere plek willen vieren.

Verder is het aftellen inmiddels dus wel echt begonnen. Helaas. Mijn tentamens heb ik allemaal gehad nu dus is het alleen nog afwachten op de cijfers maar als het goed is heb ik al mijn vakken wel gehaald. Over precies twee weken vlieg ik alweer naar Nederland en dus heb ik nog maar veertien dagen om heel heel erg van Australië te genieten. Ik kijk er echt niet naar uit om naar huis te gaan. Als ik hier twee semesters had kunnen blijven, had ik dat zeker gedaan, maar dat zat er helaas niet in. En zelfs twee semesters zou niet genoeg zijn. Australië is gewoon helemaal super en zou hier het liefste gewoon blijven. De kans dat ik nadat ik afgestuurd ben een enkeltje naar Australië boek is best wel groot.

Met nog maar twee weken in Australië probeer ik nog zoveel mogelijk dingen te doen ik op mijn ‘to-do’- lijstje staan. Afgelopen maandag ben ik met Kat en Mackenzie naar Lone Pine Koala Sanctuary geweest, de oudste en grootste ter wereld. Natuurlijk had ik de afgelopen maanden hier al koala’s en kangaroos gezien maar ik was nog niet op de foto geweest met een koala en dat hoort er natuurlijk wel een beetje bij als je in Australië bent. Dus heb nu een foto met zo’n superschattig beestje, ze zijn echt té cute.

Verder had ik die avond ook een afscheidsetentje van Natalie, die direct naar haar laastste tentamen al vertrok uit Brisbane om nog een paar weken door Australië te reizen voordat ze weer terug naar Duitsland gaat. Eén van mijn huisgenootjes is ook al naar huis, het einde komt nu echt wel in zicht.

Ik zie jullie allemaal over twee weken weer in het zonnige Nederland! Ik ga straks met heel veel tegenzin weg uit Australië maar kijk er natuurlijk wel naar uit om iedereen weer te zien en bij te kletsen met cocktails!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 23528

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Studeren in Australië

09 Augustus 2011 - 02 Juni 2012

High school

Landen bezocht: