Laatste maand in Aussie :( - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu Laatste maand in Aussie :( - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu

Laatste maand in Aussie :(

Blijf op de hoogte en volg Willeke

14 Juni 2015 | Australië, Brisbane

Ben ik weer met een verhaaltje vanuit Australië. De tijd hier vliegt voorbij en mijn vertrek terug naar Nederland is alweer over minder dan een maand. Kan niet echt zeggen dat ik dat leuk vind, heb hier echt mijn plek wel gevonden in Brisbane. Een half jaar is echt veeeel te kort. Australië is zo’n groot land en er is zo veel moois te zien. The Whitsundays, Cairns, Perth, Great Barrier Reef, Tasmania, het staat allemaal op mijn lijstje voor mijn volgende reis naar Australië. Voordat ik hier naartoe kwam, wist ik eigenlijk heel weinig over het land en had ik geen idee wat er hier allemaal te zien en te doen was. Ik had niet echt goed huiswerk gedaan haha. Maar nu ik eenmaal weet hoe leuk het hier is, kan ik al niet wachten om weer terug te gaan.

De laatste maand/weken hier heb ik nog een aantal tentamens en dan zit het semester en dus voor mij het schooljaar er op. Verder doe ik zoveel mogelijk leuke dingen met vriendinnen en is het gewoon genieten nu ik hier nog ben. Heb volgens mij niet heel veel bijzonders te vertellen deze keer, wat trouwens geen slecht teken is hoor. Mijn dagelijks leven is hier gewoon heel erg leuk haha. Had het er gisteren nog met mijn Duitse vriendinnetje Kat over hoe het juist de simpele, dagelijkse dingen zijn die je achteraf gaat missen. Zoals gisteravond bijvoorbeeld. Mackenzie had ons uitgenodigd voor een Wine Night bij haar thuis. Zij woont in een superleuk huis in de wijk Woollangaba (Australiërs bedenken de meest belachelijke namen voor wijken en straten) en heeft een varanda waar je op een zomeravond (dat is in Queensland eigenlijk elke avond van het jaar) heerlijk kan zitten. Wijntje (of cider, ook een favoriet drankje hier), hapjes, vriendinnen, niet slecht voor een vrijdagavond.

Dit weekend is sowieso een rustig weekend aangezien iedereen druk is met leren voor de tentamens die volgende week beginnen. Ik vind dat sommige studenten het wel een beetje overdrijven hoor, doen net alsof ze een tentamen alleen halen als ze 24/7 in de boeken zitten. Zo moeilijk is het hier echt niet. Maar maakt niet uit, want een rustig weekend is ook wel eens lekker. Zeker na vorig weekend dat wel een beetje een party weekend was. Vrijdagavond was het the End Of Semester Party in de unibar. Normaal gesproken is de unibar (de bar op de campus) alleen op dinsdagavonden open maar een paar keer per semester hebben ze ook in het weekend een feestje. Avondjes in de unibar zijn altijd gezellig maar meestal heel relaxed. De ene keer is het drukker dan de andere keer maar afgelopen vrijdag was het een gekkenhuis. Het was zo bizar druk, waarschijnlijk omdat het de laatste keer van het semester was. Tegen de tijd dat wij er kwamen, stond er een rij tot buiten en werden er alleen mensen binnengelaten als anderen naar buiten gingen. Zo stonden we dus een half uur in de rij voordat we eindelijk naar binnen konden. En anderhalf uur later ging het licht alweer aan en was het feest weer voorbij. Toch een leuke avond gehad!

De dag erna, zaterdag, ben ik met Kristi en Mackenzie op stap geweest in The Valley. Blijft een bijzondere wijk, the Valley. Het is een beetje Geordie Shore in Australië. Een beetje het beeld dat je hebt bij Engelsen die op stap gaan , zie je daar ook. Meiden in veel te korte rokjes met veel te hoge hakken waar ze niet op kunnen lopen (en dat ziet er dus heel dom uit) en veel mensen die veel te dronken zijn. Wel weer een gezellige avond gehad. Een paar nieuwe bars/clubs ontdekt waar we nog niet eerder geweest waren.

Afgelopen woensdag ben ik weer naar the Valley geweest en bleek dat het er op een doordeweekse dag eigenlijk best gezellig is en niet zo’n gekkenhuis. We gingen naar the Limes Hotel waar elke woensdag – en donderdagavond een rooftop cinema is. Was echt superleuk. Heb helaas geen goede foto’s kunnen maken vanwege het licht en ik was mijn goede camera vergeten. Op het dak van het hotel was een bar en dus een minibioscoop. Wij hadden gewone kaartjes gekocht maar je kon er ook voor kiezen om de film te kijken vanuit een hot tub. Weer eens wat anders haha. De film zelf – the Bling Ring- is absoluut geen aanrader, wat een slechte film. Maar dat maakte niet echt uit, de locatie was leuk genoeg. Achteraf zijn we – na een tussenstop bij Domino’s- nog over de Story Bridge gelopen naar Kangaroo Point. The Story Bridge is één van de sightseeing spots in Brisbane. Heel veel bijzonders is er niet echt te zien in de stad, behalve die brug dus. De brug verbindt the Valley met de wijk Kangaroo Point. Was er nog nooit overheen gelopen, maar je hebt echt een prachtig uitzicht over de stad vanaf daar. Daarna hebben we nog een stukje gelopen langs de cliffs bij Kangaroo Point, ook alweer een supermooi stukje van de stad waar ik nog niet geweest was.

Wat school betreft (want ja, daarom ben ik hier natuurlijk) gaat het ook allemaal goed. Heb vorige week mijn eerste tentamen gehad wat volgens mij wel goed ging. De vraag hadden we een eerder al via de mail gehad dus dat was niet echt spannend meer haha. Komende dinsdag heb ik mijn tentamen voor het vak ‘Australia’s foreign relations’ en dan de week erna (op mijn verjaardag ) nog een tentamen voor ‘Intro to International Relations’. Moet allebei wel goedkomen. Voor mijn andere vak, Australian Politics, hebben we geen examen dus dat vak heb ik al afgesloten. Mijn laatste essay daarvoor ook gehaald dus die studiepuntjes zijn al binnen 
Dat was het weer voor nu, tot over een paar weekjes in Nederland!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 23472

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Studeren in Australië

09 Augustus 2011 - 02 Juni 2012

High school

Landen bezocht: