End of semester parties and deadlines - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu End of semester parties and deadlines - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu

End of semester parties and deadlines

Blijf op de hoogte en volg Willeke

29 Mei 2015 | Australië, Brisbane

Hey hey

Het is alweer even geleden dat ik een blog heb geschreven, druk druk druk hier in Australië. Oke, dat valt eigenlijk wel mee, maar de laatste weken van het semester zijn toch altijd het drukste met deadlines en tentamens. Die tentamens heb ik pas over een paar weken maar heb afgelopen week mijn laatste essay ingeleverd en ben dus daar helemaal klaar mee  Heb wat dat betreft echt de goede vakken gekozen want iedereen is nog helemaal gestresst over opdrachten, presentaties en verslagen en ik ben al lekker klaar. Alleen nog beetje leren voor de tentamens, maar dat moet wel goedkomen. En lekker genieten van Australië natuurlijk!

Afgelopen tijd heb ik weer van alles gezien en meegemaakt. Twee weken geleden was de Illummi Run in Brisbane, een beetje zoals de Color Run maar dan ietsje anders. In plaats van gekleurd poeder werd er een soort slijmerige verf gebruikt. Echt ontzettend smerig. Maar was wel heel leuk en gezellig! Echt gerend werd er niet, maar wel een hele leuke avond gehad.

Datzelfde weekend hebben we op zondagavond met een grote groep vrienden een ‘Cultural Food Night’ gehouden. We hebben een hele internationale vriendengroep met mensen uit de hele wereld (en veel Duitsers haha) dus iedereen had iets van ‘thuis’ meegenomen. Ik was naar een Nederlands winkeltje geweest dat niet zo ver van campus afligt om wat stroopwafels in te slaan. Ze hadden ook kroketten en bitterballen wat ik eerst mee wilde nemen maar was te lui en was te veel gedoe haha. En iedereen houdt van stroopwafels dus dat was perfect ;-) Wel grappig om dat Nederlandse winkeltje te zien. Alles was natuurlijk belachelijk overpriced en ik kan niet echt zeggen dat ik Nederlandse dingen echt mis maar kan me voorstellen dat als je hier langer blijft dan vijf maanden dat het dan wel anders is.

Ik kan sowieso niet echt zeggen dat ik Nederland mis. Dan heb ik het over het land zelf, kijk er natuurlijk wel naar uit om vrienden en familie weer te zien maar Nederland zelf..nee. Terwijl ik toen ik Amerika was dat wel meer had. Ondanks dat ik Amerika te gek vond, ging ik toen ook Nederland wel meer waarderen. Hier heb ik dat eigenlijk helemaal niet, waarschijnlijk omdat Australië gewoon zo’n topland is. Ik weet het, ik blijf het zeggen maar ik denk dat iedereen die hier wel eens is geweest het ook zal zeggen. Ja, het is ontzettend ver weg en dat is denk ik het enige wat me tegen zou houden om hier na mijn studie definitief naar toe te verhuizen. Stiekem dagdroom ik wel over hoe het zou zijn om hier naartoe te verhuizen en ja , ik heb ‘journalism internships in Brisbane/Melbourne’ ook wel eens gegoogled… Helaas is Australië een ontzettend duur land en kan ik onmogelijk in een half jaar genoeg bij elkaar sparen om dan alweer een stage hier te doen maar het idee is wel heel aantrekkelijk..

Anyway..wat heb ik nog meer gedaan? Vorig weekend een dagje met Kat en Theresa naar Noosa Heads gegaan. Theresa is een au pair hier wat het fijne voordeel heeft dat ze een auto tot haar beschikking heeft. Dus een mini-road trip naar dit kustplaatsje wat ongeveer twee uur van Brisbane afligt. Noosa Heads is heel erg populair bij backpackers en dat snap ik wel, prachtig strand en een heel mooi natural park waar we even doorheen hebben gelopen. Afgelopen zondag ben ik Brisbane naar een Grieks festival geweest met een groepje van de tennis club. Ook weer heel gezellig. Het festival was in een park in Zuid-Brisbane en een stuk groter dan we verwacht hadden. Er was een hele kermis plus heel veel kraampjes met Grieks eten, nomnomnom.
Natuurlijk doe ik doordeweeks ook leuke dingen en ben ik niet alleen maar aan het studeren. Doordat ik maar twaalf uur in de week les heb, blijft er genoeg tijd over voor leuke dingen. Woensdagavond is standaard tennisavond. Altijd leuk en gezellig. Op dinsdagavond is het hier studentenavond in de unibar waar ik ook eigenlijk bijna altijd wel naartoe ga. Soms hebben ze wel wat dubieuze thema’s overigens, zo was het afgelopen dinsdag ‘Anything But Clothes’. Dat soort thema’s laat ik dus maar aan me voorbij gaan haha. Eén keer in de twee weken is er op donderdag een marktje hier op campus. Van kleding en sieraden (leuk!) tot vissen… Er stond hier gisteren een vrouw met een kraampje met een stuk of 20 vissen die ze verkocht. Gekke, gekke Aussies.
Verder worden er door de studentencommissie on campus ook allerlei activiteiten georganiseerd. Afgelopen dinsdagavond zijn we gaan schaatsen. Best wel gek hoor, het is bijna juni. Hier komt natuurlijk de winter eraan, ook al kun je het hier niet echt winter noemen. Afgelopen zaterdag liepen we over de markt in Noosa Heads en ik had een topje aan (het was een graad of 25, zonnetje, prima weer) en iemand vroeg me of ik het niet koud had. Zelf had ze een dikke trui aan. Het is wel waar dat je went aan de warme temperaturen en dat je op een gegeven moment twintig graden oprecht koud gaat vinden. Het is maar net wat je gewend bent natuurlijk. Schaatsen ging een stuk beter dan verwacht, je kon heel duidelijk de Europese uitwisselingsstudenten van de Australiërs onderscheiden die toch allemaal wat onwennig op het ijs stonden haha.

Vandaag heb ik dus lekker vrij en ga vanmiddag nog even de stad in met Kat om een outfit voor vanavond te scoren. Dan hebben we namelijk een semi-formal end of semester party op een boot over de Brisbane River. Heel veel zin in, maar moet nog wel even een paar killer heels scoren voor bij mijn jurkje 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 23475

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Studeren in Australië

09 Augustus 2011 - 02 Juni 2012

High school

Landen bezocht: