Australian moments - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu Australian moments - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu

Australian moments

Blijf op de hoogte en volg Willeke

10 Mei 2015 | Australië, Brisbane

Hey hey!

Af en toe heb ik van die momenten hier dat ik me opens besef ‘hé ik ben écht in Australië!’. Natuurllijk ben ik hier inmiddels alweer drie maanden, ben ik helemaal gewend en gesetteld en weet ik dondersgoed in welk land ik zit maar soms zijn er van die momenten dat het weer even echt binnenkomt wat een geweldige kans dit is. De afgelopen weken zat weer bomvol met zulke momentjes, groot én klein. Het begint een beetje afgezaagd te worden, maar het is hier gewoon super super super leuk. De keuze voor Australië is de beste ooit. Natuurlijk had ik ook voor een ander land kunnen gaan, ergens in Europa of weer in de VS. En hoewel ik daar ongetwijfeld ook een toptijd gehad zou hebben, is er geen land dat kan tippen in Australië. Ik heb nog maar een heel klein deel van de wereld gezien natuurlijk, dus ik weet niet of ik echt kan oordelen, maar voor zover ik het hier gezien heb is Australië één van de beste landen om te wonen en te leven. Een heerlijk klimaat (zeker in Queensland, elke dag zon), de mooiste natuurgebieden en stranden, leuke drukke steden, vriendelijke mensen en ja, het is ook gewoon een heel rijk en welvarend land. De crisis is zo goed als aan Australië voorbij gegaan en hoewel er hier door de mensen ook genoeg te klagen valt (premier Tony Abott is één van de meest gehate mensen in het land lijkt het wel), hebben ze het hier toch wel heel goed voor elkaar allemaal.

Anyway, tijd om het weer over mijn avonturen te hebben. Omdat ik van lijstjes houd en het volgens mij een stuk makkelijker wegleest dan een eindeloze lap tekst, hier weer maar ééns een lijstje met mijn hoogtepunten van de afgelopen twee weken.

- Caxton Street Pub Crawl. Op een donderdagavond werd er door de colleges (soort studentenvereniging van de campus) een kroegentocht georganiseerd naar Caxton Street, een straat in het centrum. Gezellig avondje uitgeweest met mijn huisgenootjes. Kan het heel goed vinden met de meiden, maar ben vaak zo druk met vanalles dat ik ze niet heel vaak zie (ga in mijn vrije tijd liever de omgeving verkennen dan thuis een filmpje te kijken, kan ik in Nederland tenslotte ook). Dus was heel leuk om een avondje op stap te gaan met zijn allen. De bars waar we naar heen gingen waren wel een beetje vreemd, niet echt uitgaansgelegenheden voor studenten, maar dat mocht de pret niet drukken. Om 12 uur was het feestje wel weer heel braaf afgelopen en werden we weer thuis afgezet.

- Dezelfde dag als de kroegentocht ook een nieuw record neergezet. Voor het eerst ruim twee uur bij de kapper gezeten. En nee, ik heb geen totale make-over ondergaan. Geen andere kleur of iets geks (ginger for life ;)). Was naar de kappersschool gegaan, omdat dat een stukje goedkoper was dan een gewone kapper hier die zijn namelijk belacheijk duur. Al gauw 70/80 dollar en dan durven ze nog meer in rekening te brengen als je lang of dik haar hebt. Alsof ik erom gevraagd heb dik haar te hebben? Hoe dan ook, studente heeft het prima gedaan maar het duurde allemaal wel wat langer. Op en gegeven moment waren ze met zijn tweeën aan mijn haar bezig om het te föhnen en te stijlen omdat de salon bijna dicht ging. Ook grappig: hun docent/supervisor kwam oorspronkelijk uit Nederland en begon uit het niets in het Nederlands tegen me te praten terwijl ik helemaal niks gezegd had. Hoop stiekem maar dat het niet doo r mijn accent kwam maar dat ie mijn naam gezien had.

- Vorig weekend was de verjaardag van twee vriendinnetjes, Kristi (Canada) en Svenja (Duitsland). Vrijdag zijn we met een groep vrienden voor Kristi’s verjaardag uit eten geweest bij een Japans restaurant, was heel gezellig en lekker. De dag erna een feestje bij Kristi thuis en daarna de stad in geweest. Voor het eerst op stap in de stad zelf (niet de Valley, wat een wijk is die pal naast de stad ligt). We gingen naar Fridays, een bar/club in de wijk Riverside. De club was iets fancier dan we verwacht hadden, maar was heel leuk. Je had vanaf het balkon van de bar uitzicht over de Story Bridge en de rivier, echt een toplocatie.

- Vorige week zaterdag ben ik overdag met Kat, Kristi en Mackenzie naar Mount Coo-cha geweest. Dit is een berg in Brisbane met een uitkijkpunt over de stad. Was heel makkeljk om er te komen, je kon met een bus tot aan de top komen dus er kwam geen bergeklimmen aan te pas. Op de top was een café en een restaurant en had je bovenal een spectaculair uitzicht over de stad. Echt supermooi en één van de dingen die je op je lijstje moest zetten mocht je ooit in Brisbane komen.

- Afgelopen zondag zijn we de stad weer eens uitgeweest voor een stranddagje aan de Gold Coast. Heerlijk childagje aan het strand van Surfers Paradise. Niks mis mee hoor, herfst in Australië ;-)

- Vrijdagavond (deze week dus) heb ik een superleuke avond gehad. Ik had afgesproken met Ida, een oud-klasgenootje uit Amerika. Ida heb ik drie jaar geleden in Kansas City leren kennen toen ik daar een exchange deed, we zaten samen in de schoolkrant redactie. Zij woont nu ook al sinds juli vorig jaar in Australië om te werken en te reizen. Ze woont ongeveer 5,5 uur rijden van Brisbane vandaan en was dit weekend ‘in town’ voor een concert. We hadden afgesproken om voor het concert af te spreken en ergens wat te eten en bij te kletsen. Was supergezellig en toen spontaan besloten om op het allerlaatste moment nog een kaartje voor het concert te kopen en ook mee te gaan. Was een concert van Alt-J die ik daarvoor nog niet kende, maar had er geen spijt van! Na het concert ook nog een drankje gedaan in South Bank. Best gek om iemand uit Amerika na drie jaar hier in Australië tegen te komen, maar heel leuk en hebben een hele gezellige avond gehad.

- Zaterdagavond was één van de kleine geluksmomentjes hier in Australië. Geen spectaculaire dingen gedaan maar gewoon een leuke avond. Soms moet het niet moeilijk zijn. Ben met Bella, Dan (haar vriend) en een vriend van Dan eerst naar de West End markt geweest om wat te eten (poffertjes!) en daarna zijn we naar Pitch Perfect 2 gedaan. Hele leuke film, echt een aanrader! (Als ie in Nederland uitkomt). Daarna nog een cocktail gedronken bij de Beach Bar naast de bioscoop en dat was gewoon een heel gezellige avond.

- En dat brengt me bij het laatste punt uit mijn lijstje. Vandaag ben ik een dag op een soort minivakantie geweest. Samen met Kat, Mackenzie, Jordan (Engeland) en Theresa (Duitsland) een dagje naar Moreton Island geweest, een eiland ongeveer 40 kilometer hier vandaan. We moesten heeel vroeg op, om vijf uur zijn we hier weggeweest om met twee taxi’s en een bus bij de ferry te komen die om 7 uur vertrok. Voordeel was wel dat we lekker vroeg op het eiland waren en de hele dag daar hadden. We hadden een ferry geboekt via een resort daar wat betekende dat we een hele dag daar op het resort van alles gebruik konden maken. Supermooi eiland en het hoogtepunt was de ochtend. We zijn met een tour naar het midden van het eiland geweest waar je een soort woesteinachtige vlakte hebt. Een heel groot stuk zand met geen enkele begroeiing. Van één van de duinen zijn we met een surfplankje afgegleden: sand boarding. Het was flink hoog, maar goed dat ik geen hoogtevrees heb ;) Het was echt heel leuk en weer iets dat ik van mijn Australië to-do lijstje af kan strepen :-)

Dat was het weer voor nu. Nog precies twee maandjes tot ik weer naar Nederland vlieg !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 23477

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Studeren in Australië

09 Augustus 2011 - 02 Juni 2012

High school

Landen bezocht: