Feestjes en reisjes in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu Feestjes en reisjes in Australië - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu

Feestjes en reisjes in Australië

Blijf op de hoogte en volg Willeke

15 Maart 2015 | Australië, Brisbane

Het is weer zondagavond hier aan de andere kant van de wereld en dus weer tijd voor een nieuw blogje. Het voelt alsof ik hier al veel langer ben dan 3-4 weken, het leven in Australië went snel ;-).

Over drie weken is het al Pasen en dan hebben we lekker een weekje vrij. En dat betekent: roadtrip! Ik had het er in mijn vorige blog al even over en nu zijn onze plannen iets duidelijker. Het plan is om op donderdag te vertrekken vanuit Brisbane. Onze eerste stop en overnachting is in Port Macquire waar je onder andere een koalaziekenhuis hebt waar je koala’s kumt knuffelen. De volgende dag rijden we verder naar Sydney waar even blijven voor wat sightseeing. Ook daar blijven we een nachtje en daarna brengen we een bezoekje aan Canberra, de hoofdstad van dit mooie land. Canberra schijnt enorm saai te zijn, maar hé het is de hoofdstad en die moet je toch gezien hebben. Canberra is onze laatste stop en daarna rijden we naar Melbourne, waar we volgens onze huidige planning op maandagavond aankomen. Dan blijven we een hele week in Melbourne en vliegen we de maandag erop weer naar huis. Heb er super veel zin in! Ik ga samen met twee Duitse meiden, ééntje uit Ijsland en een Amerikaanse. En nee, wees niet bang, ik ga zelf niet achter het stuur zitten. Aan de rechterkant van de weg rijden gaat al moeizaam, laat staan aan de linkerkant.. Twee van de meiden zijn 25 en zijn gaan rijden, scheelt behoorlijk bij het huren van een auto. Al 20 of 21-jarige betaal je natuurlijk meer.

Verder gaat het hier nog steeds super! Afgelopen week begonnen we in de colleges echt met de stof in plaats van de saaie introducties. Zo heb ik onder andere lessen gehad over verschillende theorieën in internationale betrekkingen, een les over de Australische constitutie en over de oorlog in Irak. Over het algemeen allemaal heel interessant. Echt veel opdrachten heb ik nog niet, pas na de vakantie heb ik veel deadlines (dat is dan weer een beetje jammer).

Voordeel van mijn chille rooster is dat ik lekker veel tijd heb om leuke dingen te doen. Vorige week zondag ben ik de stad in geweest, beetje rond gelopen en nieuwe wijken verkend. ’s Avonds hebben we één van de meest toeristische dingen gedaan die je kunt doen hier: een ritje in het Brisbane Wheel! Mooi uitzicht over de stad van boven af maar eerlijk gezegd zijn er zat andere plekken waar je ook een mooi uitzicht van de stad hebt. Maar toch weer iets wat we van de to-dolist kunnen afstrepen!

Dinsdag weer even naar de UNIbar geweest, woensdag gelucht bij de UNIbar (5 dollar special yay) en donderdag een filmpje gekeken bij de bios in South Bank. Het gekke is dat alles in Australië heel duur is maar dat je als student voor 6 dollar naar de bios kan. Nog geen vijf euro, spotgoedkoop. We hebben Kingsmen gezien, aanrader!

Vrijdagavond zijn we naar de markt in West End geweest. West End is een wijk waar ik nog niet geweest was maar waar ik wel al veel van gehoord had. Elke vrijdag – en zaterdagavond is er een markt met kraampjes met allerlei verschillende keukens. Italiaans, Mexicaan, Indiaas..en ja, zelfs Nederlands! Er was een kraampje met poffertjes, patat en kroketten haha. Stond een Nederlands stel achter dat er zo ontzettend Nederlands uit zag, heel typisch. Erg vriendelijk waren ze niet, ook typisch. Wat dat betreft kunnen wij nog wel wat van de Australiërs leren. Iedereen is hier altijd ontzettend vriendelijk.

Na de markt zijn we nog even teruggelopen naar South Bank waar we ergens op een terrasje wat gedronken hebben. Een bar naast het (neppe) strand met live muziek, kan slechter op een vrijdagavond!

Gisteren ben ik weer verder gegaan met het verkennen van het nachtleven van Brisbane, maar dat was iets minder succesvol. We gingen naar the Valley, dé uitgaansbuurt van Brisbane. Vast heel leuk, maar de club waar wij heen gingen was niet zo mijn ding. Geen lekkere muziek en gewoon beetje ‘mweh’. Maar er zijn heel veel bar’s en club’s dus volgende keer beter. Wat opviel tijdens het uitgaan is dat er enorm veel politie op straat is. Maar dan ook echt heel veel. Op elke hoek staat wel een agent en je ziet ze echt overal. Ergens is het wel een beetje vreemd maar tegelijkertijd ook wel heel veilig. Ze staan ook bij de bushaltes en wijzen je de weg als je de nachtbus niet kan vinden. Elk uur gaat er in het weekend een bus terug van the Valley naar de campus. Ook hier op de campus is er 24/7 securitiy en je kunt ze zelfs ’s avonds/ ’s nachts bellen als je je onveilig voelt en wilt dat ze je naar je appartement begeleiden zodat je niet alleen hoeft te lopen.

Voor komende week heb ik nog niet echt speciale plannen. Colleges, fitnessen, tennis, heb al een beetje een vast ritme hier haha. Vrijdagavond weer op stap want dan is een Duitse vriendin jarig. Eén van de meiden die meegaat op de roadtrip. Moet gevierd worden natuurlijk!

Dat is trouwens nog wel iets opvallends, er zijn heel erg veel Duitse uitwisselingstudenten hier.Ik heb ook al veel mensen van andere nationaliteiten ontmoet maar waar je ook gaat, er zijn altijd wel Duitsers. Nederlanders niet, die zitten allemaal aan het strand aan de Gold Coast volgens mij. Slechte keuze, Brisbane is veel leuker ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 23469

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Studeren in Australië

09 Augustus 2011 - 02 Juni 2012

High school

Landen bezocht: