Op naar Australië! - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu Op naar Australië! - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Willeke Doorn - WaarBenJij.nu

Op naar Australië!

Blijf op de hoogte en volg Willeke

10 Januari 2015 | Nederland, Terneuzen

Het is even stil geweest hier op mijn blog, maar binnenkort kun je me weer volgen. De afgelopen twee jaar heb ik met heel veel plezier gestudeerd in Tilburg maar de reiskriebels zijn altijd gebleven en nu is het dan eindelijk zo ver en mag ik weer op pad. Over iets meer dan vijf weken vertrek ik naar Brisbane om daar vijf maanden lang te studeren. Sinds de dag dat ik terug kwam uit Amerika, wist ik al dat ik in die niet al te verre toekomst weer een zelfde soort reis wilde maken. Als je het reisvirus eenmaal te pakken heb, raak je het nou eenmaal niet meer kwijt. En Australië stond bovenaan mijn verlanglijstje dus ik ben ontzettend blij dat het gelukt is en dat ik écht naar Australië kan. Er is de afgelopen maanden weer flink wat geregel en papierwerk voor nodig geweest maar nu staat dan eindelijk alles vast. Mijn vliegtickets zijn geboekt, mijn visa is geregeld, ik heb een kamer en heb mijn vakken gekozen en ik ben zo goed als klaar om te gaan. Laat het avontuur maar komen!

Wat ik dan precies ga doen in Australië? Naast surfen, zonnen op het strand en koala’s knuffelen? De voornaamste reden dat ik naar Brisbane ga is natuurlijk om te studeren. In het kader van mijn minor ga ik vijf maanden lang vakken volgen op het gebied van International Relations. Ik heb net mijn vakkenpakket samengesteld en de komende tijd ga ik de volgende vakken volgen:

- International Relations
- Dilemmas in International Relations
- Australian Politics and Government
- Australia’s Foreign Politics

Weer eens iets anders dan journalistiek en dat vind ik juist leuk. Een beetje afwisseling is altijd goed. Mijn rooster is – zoals het er nu uitziet- ook echt ideaal. Ik heb elke maandag en vrijdag vrij. En dus houd ik waarschijnlijk genoeg tijd over om Brisbane en Queensland te verkennen. Want ook daarvoor kom ik natuurlijk naar Australië!

Ik begin al direct goed. Een week na mijn aankomt in Brisbane ga ik op een driedaags reisje voor internationale studenten naar Byron Bay, een kustplaatsje een paar uur rijden van de campus. Daar krijgen we onder andere surfles, gaan we kayaken en natuurlijk ook gewoon lekker van de zon genieten. Want in Australië is het nu lekker hartje zomer.
Nu heb ik nog een paar weken om het semester hier in Nederland af te ronden en dan kan mijn Australische avontuur beginnen. Tegen die tijd ga ik natuurlijk hier weer bloggen. Leuk voor jullie (hoop ik) en leuk voor mezelf om later terug te lezen. Ook ga ik regelmatig verhalen schrijven over mijn avonturen voor Stop and Stare dus neem ook daar eens een kijkje (sowieso doen!).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willeke

Actief sinds 10 Juni 2011
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 23471

Voorgaande reizen:

16 Februari 2015 - 10 Juli 2015

Studeren in Australië

09 Augustus 2011 - 02 Juni 2012

High school

Landen bezocht: